سازمان نظام مهندسی

برگزاری جلسه هماهنگی کمیته کنترل و نظارت سازمان و شرکتهای حقوقی طراح و ناظر

03:0051.0K

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان و به نقل از کمیته کنترل و نظارت، جلسه هماهنگی کمیته کنترل و نظارت سازمان و شرکت های حقوقی طراح و ناظر با حضور مهندس اسداله رنجبر(عضو هیئت مدیره و نماینده آن هیات در کمیته کنترل و نظارت) ، مهندس علیرضا مومنی(عضو هیات مدیره) مهندس فرید فقهی (مسئول بازرسین کمیته کنترل و نظارت) ، مهندس سپهر محمدیان(مدیر واحد خدمات مهندسی)، و جمع کثیری از نمایندگان محترم شرکتهای حقوقی طراح و ناظر در محل ساختمان مرکزی این سازمان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه آقای مهندس رنجبر ضمن تقدیر و تشکر از استقبال و حضور نمایندگان شرکت های طراح و ناظر، با تشریح اهداف و وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی و کنترل و بهبود کیفیت ساخت و ساز را یکی از مهمترین اهداف سازمان عنوان نمود . وی ضمن تأکید بر تعامل، همکاری و همیاری جامعه مهندسین در همه بخشها اعم از طراحی، نظارت، اجرا، آزمایشگاه ها و بازرسی، جهت دستیابی به اهداف سازمان در راستای انجام این وظیفه ، برنامه و مسیر راه کمیته کنترل و نظارت را بر همین اساس بیان نمود.

وی ضمن بیان گزارشی از عملکرد بازرسین کمیته کنترل و تاکید بر نگرش تعاملی و آموزشی این کمیته گفت:  انجام این بازرسی ها به منظور کنترل و اصلاح نواقص و بهبود کیفیت عملیات ساختمانی به منظور کاهش مسئولیت های فنی و حقوقی مهندسین فعال در این صنعت است.

وی عنوان کرد: جامعه مهندسی امانت دار مردم می باشد و همکاری بیش از پیش مهندسان در بخش های مختلف ( طراحی، نظارت، اجرا و آزمایشگاه ها ) را با این مجموعه خواستار شد.

عضو هیات مدیره سازمان ضمن تاکید بر نظارت مستمر، انتظارات سازمان از ناظران را  افزایش کیفیت نظارت و تکمیل خدمات خود در چهار بخش زیر بیان کرد:

-تکمیل مستندات و مستند سازی کارگاهی ( تابلوی مشخصات،تصویر پروانه ساختمانی، نقشه های تایید شده، تصویر گزارشات مرحله ای و ……)

-نظارت مستمر در بعد فنی و کیفیت ساخت و استفاده از ناظران مرتبط و با صلاحیت نسبت به نوع ساختمان.

– نظارت مستمر بر مسائل ایمنی.

-دقت در مکاتبات و ارائه گزارشات به موقع تخلفات احتمالی و گزارشات مرحله ای .

در ادامه مهندس مومنی ضمن بیان انتظارات سازمان و تشریح وظایف ناظرن، بر افزایش کیفیت نظارت و انجام مسئولیت های قانونی در راستای دستیابی به اهداف سازمان نظام مهندسی تاکید کرد.

در این جلسه  آقایان مهندس کاشفی پور، مهندس شیخ الاسلامی،مهندس لیموچی و سرکار خانم مهندس دهان پور به بیان نظرات خود و بیان مشکلات شرکت های حقوقی نظارت و طراحی پرداخته و خواستار حمایت سازمان از شرکت های حقوقی و پیگیری مشکلات آنها از جمله حمایت از اعضای تمام وقت، رفع مشکل بیمه مهندسان، مشاوره حقوقی و مالیاتی سازمان به این شرکت ها، قراردادهای همسان دفاتر طراحی و…. گردیدند.

در پایان جلسه نیز آقای مهندس محمدیان مدیر واحد خدمات مهندسی ضمن بیان دیدگاه ها بر افزایش کیفیت نظارت و همچنین تعامل همه گروه های مهندسی جهت ارتقاء کیفیت ساخت و ساز تأکید کرد.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
لینک کوتاه
https://nezam-khz.ir/?p=32999

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.