برقراری ارتباط الکترونیک سامانه سازمان نظام مهندسی و شهرداری بندرماهشهر

03:18793

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان خوزستان، نایب رییس دوم سازمان در جلسه مشترک در شهرداری بندرماهشهر از برقراری ارتباط الکترونیک سامانه سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها خبرداد.

علیرضا مومنی نایب رییس دوم و سپهر محمدیان مدیر خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی استان خوزستان و همچنین عباس امیری سرپرست دفتر نمایندگی بندرماهشهر در دیداری با حسین صفری شهردار و رضا کاظمی معاونت شهرسازی شهرداری بندرماهشهر درخصوص برقراری ارتباط سامانه ارتباط الکترونیک بین این دو نهاد به نتایج‌ مثبتی رسیدند.

مومنی در خصوص اجرای طرح تعامل سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها بیان داشت: سازمان نظام مهندسی خوزستان با ایجاد بستری مناسب در سامانه پذیرش مالکان و صاحب کاران جهت سهولت کار مهندسین و مالکان و صاحب کاران در خصوص ارائه نقشه ها، اسناد و مدارک مربوط به صدور پروانه و ارسال گزارشات مرحله ای به مرجع صدور پروانه به منظور جلوگیری از اطاله زمان، جلوگیری از تغییرات و سواستفاده از اسناد کاغذی و مستند سازی به صورت الکترونیکی اقدامات شایسته ای انجام داده است که یکی از آن ها امکان برقراری سامانه جامع ارتباط الکترونیکی بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری های استان است.

ایشان خاطرنشان کرد: برقراری تعامل بین دو ارگان نظام مهندسی و شهرداری ها از جمله اقدامات مهم و زمان بر است که با نشست های متعدد با شهرداران محترم شهرهای استان خوزستان توانسته ایم به موفقیت های مناسبی در این راه دست یابیم. از جمله این توافقات، اتصال شهرداری های مناطق مختلف اهواز از طریق سامانه پنجره واحد و سامانه سیماک و سایر شهرهای استان خوزستان به سامانه نظام مهندسی است و به زودی دیگر شهرها نیز به سامانه نظام مهندسی استان خوزستان متصل خواهند شد.

عباس امیری سرپرست دفتر نمایندگی بندر ماهشهر در خصوص وضعیت مهندسین این سازمان گفت: بندرماهشهر به عنوان یکی از پرجمعیت ترین شهرهای استان خوزستان، بیش از ۶۴۰ مهندس عضو سازمان نظام مهندسی خود دارد. حذف نامه نگاری ها و نقشه ها و گزارشات کاغذی و تعامل سامانه ای نظام مهندسی و شهرداری بندرماهشهر، بی شک قدم مهم و موثری در کیفیت کار مهندسین و دلیلی بر تلاش متولیان امر نظام مهندسی استان در پیشبرد اهداف این سازمان و اهمیت به جایگاه مهندسان خواهد بود.

سرپرست دفتر نمایندگی بندر ماهشهر بیان کرد: مغفول بودن ارتباط سامانه ای بین شهرداری و نظام مهندسی از جمله مشکلاتی است که از بدو تاسیس نظام مهندسی همیشه محل شکایت و گلایه مهندسین بوده است و اجرای این سیستم تعاملی، دستاورد و خدمتی بزرگ به جامعه مهندسین خواهد بود. ارسال گزارش های آنی و برخط ناظرین، انجام کلیه روند های اداری پروانه ساختمانی و صدور پایان کار از جمله خدمات مهم اجرای این طرح است.

حسین صفری شهردار بندرماهشهر نیز در این نشست عنوان کرد: بندرماهشهر پیش قدم اجرای طرح سامانه شهرداری بر مبنای محوریت شهروندان و مالکان بوده و ایجاد اتصال بین سامانه فعلی شهرداری و سامانه سازمان نظام مهندسی مقدور و با سهولت انجام خواهد شد.

ایشان اذعان داشت: شهرداری بندرماهشهر تمامی زیرساخت های اجرای سیستم شهروند محور با هدف کاهش مراجعات حضوری، حذف روند کاغذی امورات اداری، هوشمندسازی و بروزرسانی را از حدود دو سال گذشته شروع کرده و به زودی این سیستم به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار بندرماهشهر افزود: سامانه شهرداری ظرفیت ایجاد ارتباط با سامانه نظام مهندسی را داراست و ما نیز از هرگونه تعامل در جهت کاهش دغدغه سازندگان مسکن استقبال کرده و پیشقدم در افزایش هرگونه همکاری دوجانبه خواهیم بود.

لینک کوتاه
https://nezam-khz.ir/?p=35793

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.